۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ دي
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، مدیریت آموزش و پژوهش در راستای نظام آموزش کارکنان دولت وهمچنین توسعهی سطح توانمندیهای شغلی همکاران، پودمان آموزشی« مشارکت درامور فرهنگی» ویژهی مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری را برگزارکرد.
مشارکت و همیاری، شیوههای نهادینهسازی تفکر مشارکتی و مشارکت در تصمیمگیری و اجرای فعالیتهای مراکز فرهنگی هنری مباحث و بررسی راههای تاثیرگذاری مشارک از مباحث مطرحشده دراین پودمان بود.
برهمین اساس «آشنایی با یادگیری از طریق همیاری» نوشتهی سوزان الیس و کتاب «نگاهینو و متفاوت به رویکرد یادگیری مشارکتی» اثر محمد رضا کرامتی و «مجلات تکنولوژی آموزشی با ساختار یادگیری از طریق همیاری» نوشتهی محرم آقازاده به عنوان منابع آموزشی مدنظرقرارگرفت.
طی برگزاری این پودمان آموزشی که روزهای 27 و 28 دی ماه با حضور مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری برگزارشد، محمدحسنپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و مدرس دانشگاه به ارایهی تعاریف مختلفی از فرهنگ پرداخت و توسعهی فرهنگی را نشانهی حیات و تکامل یک جامعه عنوانکرد.
تبیین نقش دولت و افراد جامعه در شکلگیری فرهنگ از دیگر بخشهای برنامه بود و درادامه مدرس برنامه از ضرورت همراهی و همافزایی در این مسیر سخنگفت.
چگونگی بهرهگیری از شیوههای خلاقانه برای تعامل با دیگر دستگاهها و همچنین همافزایی با فعالان حوزهی کودک و نوجوان از دیگر مباحثیبودکه در قالب پرسش و پاسخ و فعالیتهای کارگاهی مورد توجه واقعشد.
شایان ذکر است دوره های آموزش حضوری و غیر حضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ارتقای سطح آگاهی، همچنین به روز رسانی دانش کارکنان این دستگاه فرهنگی برگزارمی شود.