۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این نشست علی پورحسن، مدیر کل کانون استان ضمن قدردانی از تلاشهای مربیان در پرورش استعدادهایهای ادبی کودکان و نوجوانان از لزوم توجه همزمان به ارتقای سطح قابلیتهای مربیان و اعضا سخن گفت.
وی با بیان اینکه مطالعه و بهرهمندی از منابع خواندنی باید از اولویتهای کودک و نوجوان باشد تصریح کرد: این امر می بایست از سوی مربیان نیز دنبال شود و در این صورت است که مربی می تواند با شناخت درست از جایگاه ادبیات به آشنایی افزونتر مخاطب نسبت به این مهم و راهنمایی کودک و نوجوان در مسیر پیشرفت کمک کند.
پورحسن در ادامه با اشاره به روند رو به رشد فعالیتهای ادبی گفت: مخاطبشناسی و توجه به ذائقهی اعضا از اولویتهاست و بهرهگیری از ابزارهای ادبی و استفاده از شیوههای خلاق و تازه در راستای اهداف کانون می تواند سازنده و راهگشا باشد.
او همچنین حضور پررنگ اعضا و مربیان را در فراخوان، جشنواره و مسابقهها دارای اهمیت خواند و این امر را برای ایجاد انگیزه در کودکان و نوجوانان حائز اهمیت دانست .
لزوم تنوع و کیفیتبخشی به فعالیتها برای جذب و پایدارسازی اعضا از دیگر موضوعات مورد توجه مدیر کل کانون بود و وی با بیان اینکه نگاه ژرف به محیط پیرامون و پرورش ذوق، اساس موفقیت در حوزهی فعالیتهای ادبی است، تلاش افزونتر مربیان را برای تقویت قابلیتهای اعضا خواستار شد.
فعالیت بیشتر در زمینهی انتشار آثار اعضا و مربیان در نشریهها از دیگر محورهای سخنان مدیر کل کانون استان بود و پورحسن در ادامه از رونمایی دو کتاب با موضوع« ادبیات آیینی » و « ادبیات پایداری » خبر داد.
در همین راستا اسفندیار ضیائی، معاون فرهنگی و حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول کانون استان نیز طی این نشست که در اتاق جلسات کانون رشت صورت گرفت، ضمن تاکید بر ضرورت تقویت انجمنهای ادبی و انجام فعالیتهای کتاب محور، ادامه یافتن برگزاری آیین های«دو پنجره» را از اولویتها برشمردند.
تحلیل و بررسی طرحهای ادبی و کارگاههای فصلی، همچنین مقایسهی آماری فعالیتهای ادبی سالهای 94 و 95 مراکز فرهنگی هنری از دیگر بخشهای این نشست به شمارمیرفت که با تبادل نظر پیرامون نحوهی برپایی کارگاههای شهریهای، تشکیل جلسههای انجمن ادبی، برگزاری دورههای آموزشی، همچنین اهدای کتاب به مربیان ادبی همراه شد.