۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي
بهگزارش روابط عمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، ایننشست بهمنظور همافزایی، تعامل و هماندیشی مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و همچنین بهرهگیری از تجربه و طرحهای سازنده، در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان صورتگرفت.
برهمین اساس بررسی و تحلیل گزارشهای همکاران و ارایهی راهکار برای ارتقای سطح گزارشنویسی دردستورکارقرارگرفت و ضمن نیازسنجی، بر ادامهیافتن برنامههای موفق تاکیدشد.
علیپورحسن، مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست پیرامون اهمیت و نقش فعالیتهای ادبی درمراکز فرهنگی هنری سخنگفت و بر ضرورتارتباط عمیق مربی با عضو، کتاب و دیگرهمکاران تاکید کرد.
لزومبهرهگیری از فرصتها و ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از ظرفیتهای دیگر دستگاههای فعال درحوزه ی کودک و نوجوان از دیگر محورهای سخنان مدیرکل کانون استان گیلان در این نشستبود.
وی همچنین ارتقای سطحتوانمندی همکاران را دارای اهمیتخواند و بههمکاران توصیهکرد تا با پیگیری و پشتکار زمینهی افزایش اطلاعات و بهروزرسانی آگاهیها را فراهمکنند.
حمیراخدابنده، کارشناس مسوول ادبی کانون گیلان نیز در این نشست ضمن ارایهی گزارشی از فعالیتهای ادبی مراکز فرهنگی هنری، به اهمیت جایگاه مربی پرداخت و دراین مسیر لزوم ارتباط با دیگرواحدها همچنین پیگیری طرحهای سازنده را ضروری و دارای اهمیت ویژهدانست.
خدابنده درادامه استفاده از منابع دیداری و شنیداری را در اجرای فعالیتهای مختلف مهمخواند و پیرامون نقش تاثیرگذار آثار دیواری که حاوی پیامهای مفید به مخاطبان است، سخنگفت.
لزوم مستندسازی فعالیتهای صورتگرفته و بهرهگیری از تمامی ابزارها برای ارتقای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان از دیگر موضوعاتی بود که کارشناس مسوول ادبی کانون گیلان برآن تاکیدکرد.
درادامهی این نشست که صبحامروز صورتگرفت، مربیان به خوانششعر، بیانخواستهها و طرح پرسشهای خود درارتباط بافعالیتهای ادبی درمراکز فرهنگی هنری پرداختند و از دیدگاههای مدیرکل کانون استان گیلان بهرهمندشدند.