۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استانگیلان، افزایش گسترهی فعالیتها و نگاه ویژه بهتمامی مخاطبان از اولویتهای کانون است و دراین مسیر ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی تمامی کودکان و نوجونان دردستور کاراین دستگاه فرهنگی قرارداشته و دارد.
درهمین راستا راهاندازی مراکز فرهنگی هنری فراگیر کانون چشماندازی روشن پیشروی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و توانیاب نمایانساخت تا همراه بادیگر اعضای کانون پرورش فکری درفعالیتهای هدفمند و خلاقانهی مربیان حضور یافته به فرداهای بهتر بیندیشند.
براین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی سالگذشته با راهاندازی نخستین مرکز فراگیر خود در رشت عرصهای برای کشف و پرورش کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه( کمتوان جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا ) فراهمکرد تا همهی کودکان ایران اسلامی به ارتقای توانمندیهای خود بپردازند.
روز جهانی معلولان نیز بهانهای شد تا همچون همیشه پنجرهی لبخند مربیان کانون رو به تمامی کودکان و نوجوانان گشودهباشد و دانش آموزان مدارس استثنایی خزائلی، استقلال و همچنین اعضای موسسهی« دستهای شکوفا» درکنار کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و دیگر اعضای کانون درسایهی همافزایی، قابلیتهای خود را پیش روی والدین، مربیان و مسوولان استانی به تصویربکشند.
بنابراین گزارش تکنوازی و دکلمهخوانی عضو توانیاب کانون نقطهی آغاز ویژهبرنامه «یک پنجره لبخند» بود و درادامه اعضای موسسهی «دستهای شکوفا» به اجرای سرود پرداختند که با قصهگویی دوزبانهی مربیان همراهشد.
درهمین راستا حاضران به استقبال هنرنمایی گروه موسیقی اعضای خردسال کانون رفتند و درادامه ضمن تماشای نماهنگ«روزهای یک مرکز فراگیر» با فعالیتهای مربیان و اعضای توانیاب کانون بیش ازپیش آشناشدند.
اهدای بستههای فرهنگی مربیان به کودکان و نوجوانان بخشپایانی این ویژهبرنامهبود
مهدی بلوک اصلی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان نیز دراینویژهبرنامه، ضمن تبریک روزجهانی معلولان، بهفعالیتهای ارزشمند کانون اشاره و از تلاشهای علیپورحسن، مدیرکل کانون پرورش فکری دربرگزاری این ویژهبرنامه قدردانی کرد.
وی درادامه با بیان اینکه ما نیازمند زندگی با همهی انسانها هستیم خاطرنشانکرد: هرانسانی ممکن است درمقاطعی از زندگی دچار ناتوانی و کمتوانیهایی باشد و درنهایت، سالمندی است که نیاز بهکمک دیگران رادرهمهی ما ایجادمی کند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی درهمین زمینه، هفده هدف ترسیم شده ازسوی سازمان ملل را موردتوجه قرارداد و آموزش باکیفیت بهکودکان ونوجوان را از جمله اهدافی دانست که درسایهی همگرایی تمامی دستگاهها و بهموازات تلاش برای رسیدن بهشانزده هدف دیگر بایستی مدنظرقرارداشتهباشد.
بلوکاصلی همچنین توجه بهافراد دارای نیازهای ویژه را از اولویتهای همهی افراد جامعه دانست و افزود: توجه بهانسانهای توانیاب منحصر به روز جهانی معلولان نیست و این نامگذاری به این دلیل است تا بیش از همیشه به فکر این عزیزان باشیم و پرتوانتر ازگذشته به احقاق حقوق آنان فکرکنیم.